Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

5.10.2016

Niekosmetycznie - wrzesień 2016



Postanowiłam urozmaicić nieco tematykę bloga i raz na miesiąc umieszczać tutaj małe podsumowanie tego, co ciekawego obejrzałam lub przeczytałam w ostatnim czasie. Mam nadzieję, że takie posty przypadną Wam do gustu. Ja lubię czytać je na innych blogach. Dzięki temu poznaję ciekawe filmy i książki, które w innym przypadku pozostałyby mi nieznane.
Gotowi na pierwszy post z serii Niekosmetycznie?

 

Wróć, jeśli pamiętasz” Gayle Forman to drugi tom cyklu „Jeśli zostanę”. Akcja rozgrywa się kilka lat później i dla odmiany pisana jest z perspektywy Adama. Mia z nim zerwała i ich drogi się rozeszły. Mimo upływu czasu Adam nie potrafi o niej zapomnieć. Czy przypadkowe spotkanie zmieni coś w ich życiu?
Miałam spore oczekiwania do książki, jako że pierwsza część bardzo przypadła mi gustu i nie zawiodłam się. Powieść czyta się szybko i przyjemnie. Co nie zmienia oczywiście faktu, że pierwszą część uważam za znacznie lepszą. Ta jest tylko fajnym uzupełnieniem historii.



Po „Rozważną i romantyczną” Jane Austen sięgnęłam, ponieważ staram się poznać te ciekawsze pozycje z listy 100 książek BBC, które warto przeczytać (lista). Powieść opisuje losy dwóch sióstr – jednej rozważnej i drugiej romantycznej. Z ciekawością śledziłam ich dalsze losy i zawody miłosne. Muszę przyznać, że polubiłam twórczość Jane Austen - ale póki co moją ulubioną powieścią autorki pozostaje "Duma i uprzedzenie".



Dreszcz” Jakuba Ćwieka to rockandrollowa wariacja na temat superbohaterów. Kiedy podstarzałego rockmana z Katowic trafia piorun, zyskuje on supermoce. A co ciekawe zaraz potem zgłasza się do niego chłopak, który pragnie zostać pomocnikiem bohatera. Powieść pisana w charakterystyczny dla Ćwieka stylu - z dużą dawką humoru i nieoczekiwanych zwrotów akcji. A na dodatek znajdziemy tu sporo śląskiej gwary. Nie jest to powieść najwyższych lotów, ale dobrze się ją czyta.



EmmaJane Austen to kolejna powieść z listy 100 książek BBC. Emma to młoda kobieta, która pragnie swatać ludzi, ale nie za bardzo potrafi rozpoznać uczucia innych. Na dodatek sama nie zamierza wychodzić za mąż. W książce troszkę zabawnych omyłek, sercowych rozterek i gry pozorów. Przyznam, że troszkę męczyłam się z tą książką - przypadła mi gustu znacznie mniej niż wyżej wymienione powieści Austen.

 
Rozważną i romantyczną” obejrzałam po przeczytaniu powieści. Film dość wiernie odzwierciedla książkę. Jest klimatyczny i uroczy. Fanom tego typu produkcji przypadnie do gustu.
 


W wakacje w Cinema City trwała loteria „Co kryje bilet”. Dzięki niej mieliśmy razem z narzeczonym jedną wejściówkę gratis i postanowiliśmy wykorzystać ją na film „Nerve”. Nieśmiała dziewczyna dołącza do gry w wyzwanie i poznaje przystojnego Iana. Problem w tym, że gra okazuje się niebezpieczna, a co gorsza nie tak łatwo się z niej wyplątać. Film trzyma w napięciu, ale jednak w zakończeniu nie wszystko mi pasowało.



Pewnego dnia siostra do mnie zadzwoniła, że ma darmowe wejściówki na Kino Kobiet w Heliosie z filmem Bridget Jones 3. Oczywiście skorzystałam z okazji. Od razu zaznaczam, że nie jestem wielką fanką Bridget. Oczekiwałam lekkiej komedii i nie zawiodłam się. Sporo się uśmiałam, jak i większość osób na sali. Nawet chłopak siostry stwierdził, że to nie taki zły film - także nada się na wieczorny seans we dwoje.



Znacie te książki lub filmy? Co ciekawego Wy obejrzałyście lub przeczytałyście w ostatnim miesiącu?



https://www.facebook.com/AnnKa-o-kosmetykach-1975303366029028/https://www.instagram.com/annka_o_kosmetykach/