Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

18.12.2017

Szampon normalizujący Vianek

Jak wiecie, obecnie do mycia włosów używam głównie szamponów z łagodnymi detergentami, aby nie wysuszać skóry głowy i włosów (bo one z natury są dość suche). Oczywiście musiałam spróbować szamponu Vianek. Po chwili zastanowienia wybór padł na wersję normalizującą przeznaczoną do włosów normalnych i przetłuszczających się. Jak poradził sobie na mojej głowie? Zapraszam do recenzji.


Delikatny szampon do codziennego mycia włosów normalnych i przetłuszczających się. Zawiera ekstrakt z liści pokrzywy zwyczajnej o działaniu regulującym pracę gruczołów łojowych, wzmacnia jednocześnie cebulki i hamuje wypadanie włosów. Olejek eukaliptusowy odświeża i tonizuje skórę głowy, a panthenol i kwas mlekowy nawilżają, zapewniając włosom miękkość, gładkość i elastyczność.

INCI: Aqua (woda), Lauryl Glucoside (łagodny detergent), Cocamidopropyl Betaine (łagodny detergent), Glycerin (gliceryna), Coco-Glucoside (łagodny detergent), Urtica Dioica Leaf Extract (ekstrakt z pokrzywy), Panthenol, Lactic Acid (kwas mlekowy), Olea Europaea Fruit Oil (oliwa z oliwek), Sodium Benzoate (konserwant), Cyamopsis Tetragonoloba Gum (guma guar – zagęstnik), Eucalyptus Globulus Leaf Oil (olejek eukaliptusowy), Parfum, Geraniol, Limonene, Linalool, Citral (zapachy).

Cena: 19,99 zł / 300 ml
Na zużycie mamy 3 miesiące od daty otwarcia.



Szampon otrzymujemy w plastikowej butelce zamykanej na klik. Bez problemu dozujemy odpowiednią ilość produktu. Szata graficzna jest typowa dla marki, mnie się bardzo podoba.
Szampon ma średnio gęstą konsystencję, nie ucieka przez palce. Zapach ma nieco ziołowy, wyczuwalna jest zwłaszcza pokrzywa oraz olejek eukaliptusowy. Ja zazwyczaj spieniam go w mokrych dłoniach i nakładam na skórę głowy. Chwilę masuję. W tym czasie tworzy się bardzo delikatna piana (jak to w tego typu szamponach). Rzadko nakładam go na długość włosów, tam zazwyczaj ląduje odżywka. Jednak kilka razy, gdy myłam nim włosy, nieco je poplątał.
Szampon dobrze oczyszcza skórę głowy oraz włosy. Bez problemu domywa oleje. Włosy po umyciu są świeże tak jak zwykle (u mnie 3-4 dni) i ładnie odbite od nasady. Nie zauważyłam, by szampon wpłynął na wypadanie włosów.
Myślę, że w przypadku włosów przetłuszczających się szampon ma szansę się sprawdzić, ale raczej przy dwukrotnym myciu. Zresztą wiele zależy od konkretnej głowy i tego jak dokładnie rozprowadza się szampon na skórze głowy.
Moim zdaniem szampon jest wydajny. Używam go od początku listopada dwa razy w tygodniu i jeszcze wystarczy mi go na kilka użyć. W moim przypadku butelka wystarczy więc na 2 miesiące. Przy częstszym myciu głowy i nakładaniu szamponu na włosy czas ten się znacznie skróci. Szacuję,że będzie to jakiś miesiąc. No i tutaj znacznie ma też, czy jesteśmy przyzwyczajeni do słabo pieniących się szamponów. Jeśli nie, na mycie zużyjemy go więcej.

+ jest wydajny
+ gęstawa konsystencja
+ dobrze ocyszcza
+/- ziołowy zapach
- nie wpływa na wypadanie włosów
- pląta włosy

Ja ten szampon polubiłam, choć miłości między nami nie ma. Może to ze względu na zapach? Sama nie wiem, czy sięgnę po kolejne opakowanie. Wiem za to, że na pewno wypróbuję inne szampony tej marki.



Znacie szampony Vianek?