Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

3.07.2016

PEH, czyli proteiny, emolienty i humektanty w pielęgnacji włosów

Długo wahałam się, czy wstawić ten post, bo na ten temat napisano już wiele i to znacznie lepiej ode mnie. Ale ostatecznie stwierdziłam, że taka mała ściąga może kiedyś mi się przyda, a może i komuś z Was pomoże.
Czym więc są proteiny, emolieny i humektanty w pielęgnacji włosów?

Proteiny
Są to białka, z których zbudowany jest włos. Odbudowują zniszczenia (ale nie scalają rozdwojonych końcówek!), dodają włosom sprężystości i sypkości.
Nadmiar protein może puszyć włosy, sprawiać, że te będą się plątać i ciężko rozczesywać.
Protein potrzebują szczególnie suche i zniszczone włosy. Przy włosach zdrowszych również należy je stosować, ale rzadziej i z umiarem.
Proteiny najlepiej stosować z humektantami.

Przykładowe proteiny:
Jajko, jedwab, keratyna, mleczko pszczele


Emolienty
To takie substancje, które tworzą film na włosach, przez co zapobiegają odparowywaniu wody. Emolienty zmiękczają i wygładzają nasze włosy, zapobiegają puszeniu się i elektryzowaniu. Dzięki nim włosy nie niszczą się tak szybko.
Za dużo emolientów może powodować strączkowanie i przyklap.

Przykładowe emolienty:
Oleje, woski, masła roślinne, silikony, parafina


Humektanty
Mają zdolność do trwałego wiązania i zatrzymywania wody z otoczenia.
Humektanty nawilżają włosy. Sprawiają, że są miękkie i błyszczące.
Należy jednak z nimi uważać w dniach z niską i wysoką wilgotnością, bo wtedy mogą puszyć włosy.
Najlepiej łączyć je z emolientami.

Przykładowe humektanty:
Miód, aloes, gliceryna, pantenol, kwas hialuronowy

W pielęgnacji włosów najlepiej łączyć wszystkie, aby zachować równowagę PEH. Częstotliwość ich stosowania zależy tylko i wyłącznie od naszych włosów. I tutaj należy je obserwować, aby wiedzieć jakie proporcje w pielęgnacji PEH zachować.

W pielęgnacji PEH możemy sięgać po gotowe maseczki, ale równie dobrze możemy stworzyć własne mieszanki z gotowych półproduktów oraz tego, co znajdziemy w domu. Jeśli do maseczki dodamy np. jajko, olej i miód powstanie nam maseczka łącząca  zarówno proteiny, jak i emolienty oraz humektanty.


Co lubią moje wlosy?
Najbardziej lubią emolientowe maseczki, ale na humektanty w pogodny dzień też reagują bardzo dobrze. Teraz, po ścięciu włosów, proteiny nie służą mi zbytnio. Za to wcześniej, kiedy miałam długie włosy, to bardzo je lubiły – ale to dlatego, że miałam troszkę zniszczone włosy.



A co lubią Wasze włosy?

Pozdrawiam,
AnnKa
 









https://www.facebook.com/AnnKa-o-kosmetykach-1975303366029028/https://www.instagram.com/annka_o_kosmetykach/