Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

13.12.2015

Zmiany w pielęgnacji włosów



Po lekturze kilku blogów postanowiłam: czas zadbać o swoje włosy! Samo mycie szamponem i rzadko stosowane odżywki to zdecydowanie za mało. Co więc zmieniłam?  
            Po pierwsze ścięłam zniszczone końcówki, ponad 5 cm.
Zaczęłam stosować oleje. Moje włosy je pokochały. Nakładam je na wilgotne lub suche włosy na 2-3 godziny przed myciem. Zazwyczaj też raz w tygodniu sięgam po naftę. Czasem dla łatwiejszego zmycia olei kilka minut przed myciem nakładam na nie odżywkę.
  Skalp głowy myję szamponem. Mam kilka i używam ich na zmianę. Dwa razy w miesiącu wykonuję także peeling.
            Na długość włosów nakładam odżywkę lub maskę i wmasowuję ją. Raz trzymam ją dłużej, raz krócej, niekiedy pod czepkiem. Wszystko zależy, ile mam wolnego czasu. Ostatnie płukanie wykonuję chłodną wodą.
            Włosy rozczesuję na mokro. Czasami wgniatam w nie krem nivea do podkreślenia loków lub robię ręcznikowanie.
            Na koniec zabezpieczam włosy jedwabiem.
Na razie jestem na etapie rozpoznawania potrzeb swoich włosów. Dbam o nie od dwóch miesięcy i w efekcie ich kondycja znacznie się poprawiła. Mam dużo zdrowsze, lśniące włosy. Nadal nie są w jakoś specjalnie dobrej kondycji, ale mam nadzieję, że dzięki odpowiedniej pielęgnacji będą.
Na koniec kilka zdjęć.
       

Moje włosy pół roku temu.



I zdjęcia z wczoraj.