Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

2.10.2017

Kącik filmowy – wrzesień 2017

Wrzesień tego roku był dla mnie bardzo ważny. W pierwszy weekend miesiąca wzięłam ślub, później był krótki wypad w Góry Stołowe oraz przeprowadzka do nowego miejsca. Z początku nie miałam zbyt wiele czasu na oglądanie filmów, ale pod koniec miesiąca wszystko się uspokoiło i mogłam odetchnąć. Co ciekawego obejrzałam?


Tilly Dunnage (Kate Winslet) po latach spędzonych w najbardziej ekskluzywnych domach mody w Paryżu powraca do rodzinnego miasteczka w Australii. Wykorzystując swoją maszynę do szycia i nietuzinkowy talent krawiecki, tworzy suknie w stylu haute couture i odmienia życie wielu dotąd zaniedbanych i pomijanych kobiet. To jest jej zemsta na tych, którzy w przeszłości ją skrzywdzili.

Film momentami zabawny, momentami smutny, troszkę groteskowy. Bardzo klimatyczny, głównie dzięki świetnej grze aktorskiej oraz niesamowitym kostiumom. Znakomicie przedstawia małe miasteczko i zawiłe stosunki międzyludzkie. Jest tu odrobina romansu, próba rozwikłania zagadki z przeszłości, zemsta. Świetne kino na wieczór, jak najbardziej polecam.



Adaptacja sagi George'a R.R. Martina. W królestwie Westeros walka o władzę, spiski oraz zbrodnie są na porządku dziennym.

Ten serial zna chyba każdy. Niedawno skończył się sezon siódmy. Ja w ramach przypomnienia zaczęłam oglądać sezon pierwszy. Głównie to sprawka mojego M., ponieważ on nigdy nie oglądał tego serialu, ale chciał wciągnąć się nieco w moje zainteresowania. Co tu dużo mówić? Genialna fabuła, mnóstwo intryg, niesamowita scenografia i kostiumy, świetni aktorzy. Kto nie oglądał, ma co nadrabiać.



I może kilka piosenek:


Kombi – Zaczaruj mnie


Piosenka, którą wybraliśmy na pierwszy taniec, mimo że oboje średnio przepadamy za tym zespołem. Niemniej to na ich koncercie z okazji dni jakiegoś miasta między nami zaiskrzyło. Z tego powodu jest dla nas bardzo ważna.

Adelitas Way - Alive


Mój dzwonek dla M. Ostatnio rzadziej dzwoni, więc częściej słucham jej online.

The Killers – Shot at the night


Bo lubię ten zespół, a piosenka ma fajny teledysk.



A Wy co ciekawego ostatnio obejrzeliście?